vrijdag 23 december 2011

Een open brief aan Skreewert

(18 januari 2011)
Lieve Skreewert,

Ik vind het heel leuk dat je hier bent komen wonen, maar er zijn wel een paar regels die jij nog moet leren, zodat we met z’n allen hier fijn kunnen wonen.

Als eerste: Ik ben geen boksbal !!
Als jij en Grytsje heerlijk aan het spelen zijn en jullie komen bij mij in de buurt, laat mij dan rustig liggen, ook al kijk ik naar jullie. Begin niet gelijk met meppen, want dat vind ik helemaal niet leuk.

Als tweede: Blijf van mijn eten af !!
Jij hebt je eigen eten. En als je toch dat van mij wilt aanraken, eet het dan ook op en laat het niet op de vloer slingeren. Het kan niet lang meer duren voor ik er de schuld van krijg van dev. Dat is al eens eerder gebeurd, alleen was Grytsje toen de dader.

Als derde: Dev vind het leuk om een spelletje te spelen als ik eten krijg. Hij gooit een brokje eten weg en ik doe net alsof ik er enthousiast achteraan ren en eet het op. Het is niet de bedoeling dat jij dan dat brokje nog verder wegslaat. Ik moet al genoeg rennen ven dev.

Als vierde: Als ik aan het eten ben, kom dan niet kijken wat ik aan het doen ben. Het eet voor mij een stuk rustiger als jij voortaan niet meer komt kijken. Ik kan me dan geheel concentreren op het eten en hoef niet om me heen te kijken waar jij bent, of wat jij wilt gaan doen.

Als vijfde: Als jij en Grytsje op schoot liggen en ik wil er graag bij, is het niet de bedoeling dat jij mij wegstuurt, dat mag alleen dev. Dus als je zo vriendelijk wilt zijn om je pootjes thuis te houden en niet op mijn kop te planten, zou ik je zeer erkentelijk zijn.

Als zesde: Als ik lekker lig te dutten op mijn kussen, spring dan niet meer op mij vanuit de vensterbank. Ik schrik me rot en heb dan helemaal geen zin meer om te gaan dutten, want ik moet jou dan in de gaten houden.

Als zevende: Als Grytsje mij, om welke reden dan ook, een mep verkoopt, bemoei je er dan niet mee. Dat is iets tussen Grytsje en mij en dan heb ik geen meppen van jou bij nodig.

Als achtste: Als we gaan slapen en ik lig lekker rustig in mijn (katten)mandje, is het niet de bedoeling dat jij mij dan gaat pesten. Het is heel lief van je dat je me dan met je koppie komt strelen, maar ik lig daar voor mijn rust. Het heeft dev al veel moeite gekost om mij een hele nacht in de mand te houden en nu ik dat geleerd heb, wil ik daar ook graag rustig liggen.

Ik zou het fijn vinden als jij hier een beetje rekening mee kan houden. Dat geeft mij meer rust en zal dan minder uitgelachen worden door dev. Je weet half niet hoe zwaar mijn leven is alleen met Grytsje. Het duurde lang voor wij alle regels bepaald hebben, die Grytsje eenzijdig weer veranderd. Nu jij erbij bent, zal Grytsje vast wel weer de regels veranderen, zeker nu jij en Grytsje 8 pootjes op 1 buik zijn. Ik vind het heel fijn dat jullie dikke maatjes aan het worden zijn, maar betrek mij er niet bij als pispaaltje

Mikey



Geen opmerkingen:

Een reactie posten