zaterdag 17 maart 2012

Bij Mikey op schoot

Hebben jullie wel eens gezien hoe mensen hun puppy’s vasthouden als de mensen zitten?
De puppy’s worden dan op hun rug op een arm gelegd en zo vertroeteld. En als de puppy pech hebt, word er nog een rubber ding in hun bekkie gepropt.
Ik moet er niet aan denken, al is het vocht wat uit dat rubberen ding komt, wel erg lekker.
Maar ik wil het niet over dat rubberen ding hebben . . .

Mikey mag ook graag op die manier vertroeteld worden. Hij ligt dan op zijn rug op een arm van onze etengever. Ik zie hem dan genieten. Dat genieten wil ik ook wel, dus probeer ik ook op de schoot te komen. Gelukkig zit de kriebelman met zijn benen op de reiskist, maar echt ruimte is er niet. Er is alleen nog wat ruimte op de onderbenen en daar zou ik best wel kunnen liggen, maar daar kan dat mensgeval niet bij mij om mij te kriebelen. En dat wil ik juist !!

Ik zie Mikey heerlijk op zijn rug liggen, zijn achterpootjes een beetje wijd. Zeker om te laten zien dat hij geen balletjes meer heeft. Of om iets te laten luchten, ofzo. Maar omdat Mikey daar ligt, kan ik niet dicht genoeg bij de kriebelhanden komen. Dus moet ik actie ondernemen. Even overdenk ik de mogelijkheden en denk aan protestbord met: Mikey moet van schoot!
Maar om dat te maken, is mij teveel werk. Ik moet wat anders verzinnen.

Ik ga op de onderbenen van dat mensgeval zitten en kijk eens goed naar Mikey. Ik zie zijn angstige oogjes, alsof hij weet wat ik ga doen. Dat zou knap zijn, want ik weet het zelf nog niet eens.
Omdat Mikey op zijn rug ligt, steken zijn achterpootjes en zijn staart omhoog. Heel voorzichtig geef ik met mijn voorpootjes een paar tikjes tegen de staart van Mikey. Het beweegt leuk, maar het heeft geen enkel effect. Mikey blijft liggen waar hij ligt.

Iets zegt mij dat muizen en vogeltjes lekker zijn. Dat verse vlees moet heerlijk zijn. Alleen hebben we die hier niet. Maar ik kan wel op Mikey oefenen.
Heel voorzichtig zet ik mijn tanden in de achterpoot van Mikey. Mikey reageert gelijk door eens wild te trappen met die poot. Dan maar wat steviger bijten, want ik moet toch oefenen? Nu houd Mikey zijn poot stil. Even doe ik net alsof ik flink aan het kluiven ben. Best wel leuk eigenlijk, maar Mikey gaat nog steeds niet weg.

En toch wil ik die kriebels hebben.
‘Als ik nu eens wat dichterbij de kriebelhanden ga zitten, dan moet het lukken.’ denk ik bij mijzelf.
Voorzichtig stap ik wat naar voren en zo sta ik over Mikey heen. Mijn achterpootjes aan de ene kant van Mikey en de voorpootjes aan de andere kant. Nu kunnen die kriebelhanden wel bij mij. En ik geniet er volop van !!

Ik sta zelfs zo te genieten, dat ik door mijn pootjes heen zak. En zo lig ik met mijn buik op de buik van Mikey. Dat is best wel warm en zacht. Ik kijk Mikey eens aan en ik zie de angst in zijn ogen, maar hij blijft wel liggen.
En ik lig wel lekker zo. Mikey onder mij en een kriebelhand aan mij.

Mikey begint door te krijgen dat ik hier niet ben om hem te plagen, maar om gekriebeld te worden en langzaam ontspant Mikey zich. Ik zie zelfs dat hij zijn oogjes dicht doet.
Of zou Mikey dan denken dat als hij mij niet ziet, ik er dan ook niet ben?
Dan heeft hij mooi pech, want ik ben er echt wel !!
En ik ga echt niet weg !!

En zo lig ik een hele tijd bij Mikey op schoot. Zeker wel een half uur !!
Maar als ik eerlijk moet zijn . . .
Ik lig liever rechtstreeks op de schoot van ons baasje. Die schoot is toch wat ruimer dan de schoot van Mikey.


Ojah . . . Ik moest gisteren nog even lachen om Grytsje.
Mijn speelruimte word geheel opgeknapt. Daarvoor worden steeds wat spullen verplaatst. Dat vind ik overigens niet handig, want ik kan niks meer terugvinden.
En gisteren werd onze toilet verplaatst. Nou ja . . . verplaatst . . .
Het toilet werd een kwart slag gedraaid. Nu lijkt het er op dat de deuropening aan de zijkant zit. Ik had dat gelijk door, maar Grytsje niet . . .

Grytsje kwam aangelopen, ik zat op een veilige afstand te kijken, en Grytsje zag dat de deuropening van onze toilet niet daar zat waar die normaal was. Grytsje ging op onderzoek uit en al snel had ze de nieuwe ingang gevonden van het toilet.
Maar in plaats dat ze er in ging, gaat ze voor de deuropening zitten. Vanaf daar zit ze in het toilet te gluren. Ze denkt zeker dat het nu alleen een mannentoilet is geworden. Een toilet alleen voor katers. Alleen voor mij dus.
Grytsje staat eens op en doet twee stapjes naar voren en gaat weer zitten. En weer gaat ze in ons toilet loeren.
Het duurde bij elkaar zeker wel een kwartier voor ze het toilet in ging. Ik hoorde haar graven en, ik kan daar echt niks aan doen, ik moet dan even gaan kijken wat ze aan het doen is. Maar als ik vlakbij de deuropening van ons toilet ben, geeft dat mensgeval een keiharde brul.
Jammer . . . Nu moet ik maken dat ik wegkom, want als dat mensgeval mijn naam brult, dan weet ik dat ik weg moet wezen.
Maar op drie meter afstand kan ik ook zien wat Grytsje aan het doen is. Kan dan goed in de gaten houden dat ze geen kattenbakkorrels steelt.

Maar weer genoeg geschreven voor vandaag. Het zonnetje is gaan schijnen, dus ik ga vlug naar mijn plekje in de vensterbank.

Tot schrijfs !!

1 opmerking:

  1. Jammer dat je er geen foto van kan maken, als die twee op jouw schoot liggen. Gelukkig kan ik het wel visualiseren maar toch. Geweldig stukje weer en met plezier gelezen

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen