zondag 8 april 2012

Het einde !!

Na bijna 6 jaar bloggen ga ik er mee stoppen.
Ik vind het wel genoeg, het is niet leuk meer.
Er is niet één reden waarom ik stop met bloggen, het is een opstapeling van redenen en voorvallen waardoor mijn zin om te bloggen geheel weg is. Ik zal er een aantal, geheel in willekeurige volgorde, opnoemen.

  • In de bijna 6 jaar bloggen ben ik 7 x verhuisd van blogsite. Soms was dat omdat de blogsite er mee stopte, soms omdat de blogsite vaak onbereikbaar was. Er is ook een keer dat ik veranderde omdat ik het gevoel had dat de beheerders van de blogsite totaal geen inspanningen deden om hun bloggers te woord te staan, of anderszins te helpen.
  • Ik volg een aantal andere bloggers, waarvan er een paar hiernaast in de linkerkolom vermeld worden, en je denkt er toch een bepaalde band mee opgebouwd te hebben, maar dat had ik dus mis. De bloggers die ik volg zou ik waarschijnlijk nooit ontmoeten en dat hoeft ook niet. Je leest elkaars blog en soms reageer je wat. Soms bij de blog, soms ook via e-mail. Maar steeds meer bloggers besluiten om hun blogsite af te schermen voor anderen. Met andere woorden: Je moet een wachtwoord en/of toestemming hebben om hun blog te lezen. En ze zijn helemaal niet verplicht om dat aan mij door te geven, maar je zou verwachten dat als je elkaar al een paar jaar volgt (en soms ook wat korter) dat je verteld word dat ze hun blogsite gaan afschermen.
  • Gelukkig waren de reacties eigenlijk altijd positief, maar de laatste tijd kreeg ik steeds vaker negatieve reacties. Als ze onder de blog werden gezet en ze hadden totaal niets met het blogje te maken, wat doorgaans ook het geval was, dan verwijderde ik ze meteen. Ik laat mij, bijvoorbeeld, niet voor een ‘overjarige klootzak, die niet weet hoe hij bloggen moet’ uitmaken. En dit was nog één van de ‘vriendelijkste’ commentaren.
  • Sommige lezers verwachten elke dag een blogje van mij, en als ik dan een paar dagen niks had geplaatst, werd er al gevraagd, wat soms best wel overkwam als zeuren, wanneer er weer een blogje kwam. Toevallig bepaal ik zelf wanneer ik blog en schrijf niet omdat anderen het verwachten, zelfs bijna eisen, dat ik wat plaats.
En zo zijn er nog wel meer redenen . . .

Bloggen was voor mij altijd fun. Ik had er veel plezier in en ik kon een deel van mijn kijk op de wereld er in kwijt. Maar de fun is helemaal weg, dus is het tijd om te stoppen.
Misschien begin ik wel weer een keer, maar dat zal dan onder een andere naam zijn. “Allerlei schrijfsels van devotion” stopt definitief. Ook “De Wereld van Skreewert” houd op met bestaan. Ook stop ik tijdelijk met het volgen van andere bloggers.

Het is genoeg geweest. Ik stop ermee.
Bedankt, lieve lezers en lezeressen.

6 opmerkingen:

  1. Dat vind ik nu ontzettend jammer. Door verhuizing en andere drukke bezigheden is het even wat minder geweest en nu door persoonlijke rede wil ik gewoon even niet gelezen worden, maar het was zeker de bedoeling om terug te komen. Ik begrijp wel dat het verkeer begrepen wordt, wat zeker niet de bedoeling was. Wist even niet anders te bedenken. Ik hoop als je ooit weer een nieuwe begint dat ik je adres krijg van je blog. Heb je altijd graag gelezen.

    Jij ook bedankt voor je schrijfsels en je lieve reacties.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Debby,

      Zoals ik al schreef is het niet om 1 reden dat ik stop, dus zeker niet om 1 persoon. Het is gewoon een optelsom van verschillende zaken (meer dan ik beschreef, maar andere redenen zijn ook erg persoonlijk). Als je weer leesbaar bent, zal ik jouw schrijfsels graag weer lezen.

      En mocht ik ooit weer gaan bloggen, zal ik je op de hoogte brengen.

      devotion X

      Verwijderen
  2. Om heel eerlijk te zijn begin ik je blogjes wel te missen. Nog niet de kriebels om weer te gaan bloggen? Je bent waarschijnlijk niet zo een twijfelkont zoals ik ben;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is leuk om te lezen dat er nog iemand is die mijn schrijfsels mist. Al weet ik dat het er meer zijn, zeggen doen ze het niet.

      Nee, ik ben geen twijfelkont. De keuze is bewust genomen en daar kom ik niet op terug.
      Maar . . . de kriebels zijn nooit weggeweest !!
      Dus wie weet . . . hou het maar in de gaten . . .

      devotion X

      Verwijderen
  3. tja en zo zijn er meer die er over denken, maar ik reageerde dan in je messenger. als je terug komt mag ik je dan ook weer lezen? grinn.
    misty.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neeeee ik ben weer terug en dan koekeloer ik ff bij en je stopt! Vind ik wel jammer..

    Er zijn altijd mensen die "zeiken". Bloggen doe je voor jezelf :)

    Ga je missen..

    BeantwoordenVerwijderen