woensdag 30 november 2011

Een nieuw begin

Nou . . . niet helemaal.
Ik blog al ruim 5 jaar. Maar gelukkig, of voor jullie misschien helaas, bewaar ik de meeste blogs op de pc vanaf 2008. Het zijn er bij elkaar ruim 500. En nee, ik zal ze hier niet allemaal plaatsen, maar er zal regelmatig een oude schrijfsel geplaatst worden. Ze zijn herkenbaar aan de datum, rechts boven het schrijfsel.

Dat is niet zonder reden.
Sommige schrijfsels, zoals De Wereld van Skreewert, zijn een soort vervolg verhaal. Dan is het zeer prettig als de oude schrijfsels er ook staan, zodat het verhaal compleet is.
Het kan ook zijn dat een oude schrijfsel opeens een vervolg krijgt. Iets wat het meest voor kan komen bij Mijn Telefoongesprekken.

Iemand zei eens tegen mij: ‘Je moet dat eens opschrijven, anderen er van mee laten genieten.’
Dat was niet tegen dovemansoren gezegd en ben toen begonnen met het opschrijven van de verhalen en ze ook te plaatsen.

Ik ben begonnen op MySpace. Maar dat duurde maar een paar maanden. Iedereen kon nog op MySpace komen, behalve ik. Ik was verbannen van mijn eigen MySpace door MSN. Zij hadden veel op en aanmerkingen en die heb ik allemaal doorgevoerd, maar ik bleef toch verbannen van mijn eigen MySpace.

Daarna ben ik op Hyves verder gegaan met schrijven. Maar dat beviel mij niet echt.
Als ik hem openbaar zette, kreeg ik de meest vreemdste verwensingen aan mijn adres. Als ze allemaal uit zouden zijn gekomen, was ik nu blind, kreupel, geslachtloos, genaaid en morsdood.
Gelukkig kan een mens niet alles hebben . . .
Maar als ik hem op ‘alleen vrienden’ zette, dan gaf ik heel veel mensen geen kans om mijn schrijfsels te lezen. En dat wilde ik ook niet, ik wilde juist dat iedereen het kon lezen.

Ik ben maar verhuisd naar echte blogsites.
Na ongeveer een jaar oefenen op MySpace en Hyves durfde ik dat wel aan.
Je weet nooit hoe het van te voren is, dus je begint maar ergens.

Bij enkele ben ik weer weggegaan omdat ik me niet in hun beleid kon vinden.
Eén blogsite maakte het heel erg prettig samenwerken, ze lieten nooit iets van zich horen. Zelfs niet op de e-mailtjes die ik stuurde met normale vragen. Ik weet dat ik niet veel voorstel, maar verwacht wel van een ander, zeker als ze een dienst verlenen, dat ze antwoorden op vragen.
Het kwam ook wel eens voor dat een blogsite opeens geheel verdwenen was. Zo van de één op de andere dag uit de lucht.
Pats, boem, weg roem . . .

Dus nu ga ik het hier proberen.
Het is op zich geen moeilijke site en er zijn best wel veel mogelijkheden, al zal ik altijd wel wensen blijven houden. Gelukkig weet ik dat het nergens perfect is. En perfect is ook zo saai.

Ik heb een rijke fantasie en normaal denken kan ik niet. Ik denk in beelden, wat ik hoor, zie of lees, word als een soort film in mijn hoofd afgespeeld. Soms heb ik aan één woord genoeg om een hele schrijfsel te vullen. Nee, ik herhaal niet steeds dat woord, al zal dat woord er wel vaak in voorkomen.

Ojah . . . Nog even dit . . .
Alle schrijfsels zijn echt gebeurd. Ze worden alleen op een iets andere manier beleefd en verteld. Zoals ze geschreven zijn, zo heb ik het ook beleefd.
Ik kan er niet mee zitten als een vliegtuig 25 uur vertraging heeft. En boos worden heeft geen enkele zin, dus maak ik er maar het beste van en dat doe ik door er met een flinke dosis humor naar te kijken.
Ik kan er ook niks aan doen dat mijn binnenlandse reizen ook vaak anders verlopen dan gepland, maar daar kan ik alleen maar om lachen. En dat doe ik al tijdens het reizen.
Alleen de schrijfsels in Allerlei Schrijfsels kunnen zowel fictie als non fictie zijn.
Ik laat jullie lekker in het onzekere welke dat zijn.

Ik hoop dat jullie veel leesplezier hier beleven.
Dat mogen jullie laten blijken door te reageren op mijn schrijfsels.

devotion

1 opmerking:

  1. Neem nu het schrijfsel: "De Lul". . .
    Zoiets gebeurd toch niet ??
    Of . . . toch wel ??

    BeantwoordenVerwijderen