woensdag 30 november 2011

Tennissters te sexy? Dan een boete!

(12-01-2009)
MELBOURNE -  Het vrouwentennis heeft in de loop der jaren een heuse gedaantewisseling ondergaan. De steeds kortere rokjes en sexy jurkjes zijn bijna niet meer weg te denken van de baan. Of toch wel?
De organisatie van de Australian Open wil het 'bloot' deels een halt toe roepen. Voorafgaand aan iedere partij moet de scheidsrechter beoordelen of de tennissters niet te uitdagend zijn gekleed. Is dat wel het geval, dan kan de boete oplopen tot duizend euro. Het eerste Grand Slam van het jaar begint volgende week maandag.
(bron: telegraaf.nl)

Mijn persoonlijke mening hierover??

Van mij mogen de rokjes en jurkjes nog korter worden. Het uitzicht zou er aanzienlijk op verbeteren. En het zal het tennis een stuk aantrekkelijker maken om naar te kijken. En, maar dat is een persoonlijke smaak, de meeste tennissters zijn  nu niet bepaald mooie types om te zien. Maar niemand die dan nog naar de gezichten kijkt.
Fifteen – Love.

En als ze dan toch bezig zijn, laten ze dan ook de onelegante onderbroekjes vervangen door een string. Het moge duidelijk zijn dat het aangezicht, wat dan wel iets lager ligt dan hun neus, aanzienlijk er op vooruit zal gaan. Helemaal als ze gaan bukken om een bal van de grond te rapen.
Thirty – Love.

Dat zal helemaal leuk worden als er een gemengd dubbel is. De mannen raken geen bal meer, tenzij het hun eigen bal is. Hun slagen zullen er op gericht zijn dat de dames steeds weer moeten bukken. En als er geen wind staat, die het hele korte rokje nog eens omhoog kan doen wapperen, willen de mannen vast nog wel eens extra hard zuchten.
Thirty – Fifteen.

Als ik de scheidsrechter was, zou elke dame er zo bij lopen. Ik kan dat zeggen, want ik ben vrijgezel en kan en mag er ongestoord naar gluren. Zolang ik maar niet ga kwijlen ervan. Een getrouwde scheidsrechter zal daar toch meer moeite mee hebben.
Thirty All.

Van mij mag het zelfs zo kort zijn, dat het lijkt of ze niks meer aan hebben. De plek waar ze dan de extra bal moeten laten, laat zich wel raden denk ik. Al zou het waarschijnlijk wat moeilijk lopen zonder dat ze eruit vallen. Maar als de spieren wat geoefend zijn, en ze bukken, kunnen ze bal misschien net zo hard wegschieten als met een racket.
Forty – Thirty.

Maar dan zitten we weer met het volgende probleem. Als de vrouwen zo gekleed gaan, kunnen de mannen niet achterblijven. Voor mij hoeft dat niet zo, maar ook de vrouwen willen dan iets zien, anders ontstaat er zoiets als discriminatie. En waar moeten de mannen de extra bal laten? Het enige wat ik kan bedenken, is een plek waar ze er bruin uitkomen. Volgens mij slaat dan niemand de bal meer terug.
Deuce

Het is jammer, maar volgens mij hebben ze wel een goed punt met de strengere regels. Het zou anders meer een ongelijke strijd worden. De scheidsrechters zijn doorgaans mannen en die zien geen bal meer uit gaan, ze blijven naar het lage gezichtsveld van de dames kijken.
Ook het boetebedrag zie ik wel zitten . . .
Zal ze mijn rekeningnummer geven.
Game – Set and Match



Geen opmerkingen:

Een reactie posten