woensdag 30 november 2011

Een telefoon gesprek

(10-01-2008)
Soms word ik gebeld door mensen die mij per telefoon iets willen verkopen. Tot op heden is het nog niemand gelukt, tenzij de beller een bekende van mij is. Maar soms kom je vreemde dingen tegen.

Zo ook op een vroege zomeravond. Ik zat met een wijntje lekker mee te chatten op een chatbox. Opeens gaat mijn telefoon over en ik neem op.
“Met devotion.”
“Al onze medewerkers zijn in gesprek. U zult zo spoedig mogelijk worden geholpen.” zei een bandje tegen mij.
Verbaasd keek ik naar de telefoon. Het bandje weet zeker niet dat ik jaren geleden al bij de dokter ben geweest en nu een ‘jeweetwel’ kater… bedoel, mens ben. Ik heb maar opgehangen, want om nu gebeld te worden en een bandje te moeten aanhoren, die mij gaat vertellen dat ik spoedig geholpen zal worden terwijl ik al geholpen ben door een vriendelijke arts, zie ik niet echt als een hobby.

Twee minuten later gaat mijn telefoon weer.
“Met devotion.”
“U hing net op.” vertelde een vrouwenstem mij.
“Ja, dat weet ik.”
“Ja, maar… Ik belde u.”
“Nee, hoor. Dat was een bandje.”
“Ik kreeg een inkomend gesprek en heb u daarom even in de wacht gezet.”
Uit beleefdheid heb ik maar opgehangen.

Het duurde geen dertig seconden, of mijn telefoon ging alweer over.
“U hing weer op.”
“Ja, dat weet ik. Dat komt omdat ik geen bandje heb die u kan vertellen dat u onbeleefd bezig bent.”
En weer had ik de lef om op te hangen.

Ik keek naar mijn telefoon, wachtende dat hij weer over zou gaan. Helaas bleef het de rest van de avond stil en weet ik nu nog steeds niet waarvoor die vrouw mij belde. Misschien verkocht ze wel bandjes of antwoordapparaten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten