dinsdag 6 december 2011

En daar issie dan


Ondanks de weersvoorspellingen en die ene hagelbui die is gevallen, had ik een heerlijke middag. De inkopen gingen natuurlijk niet van een leien dakje, maar de meest belangrijke spullen heb ik.

Ik verwachte met het Kerstboompje wat problemen te ondervinden, want ik wilde een kleine hebben. De meeste maten beginnen bij 1.85 meter en worden dan alleen maar groter. Zelfs tot over de 3 meter aan toe! Bij één winkel vond ik wel kleinere boompjes, maar ook die waren nog te groot. De kleinste, die deze winkel had, was nog altijd 1.20 meter hoog. Op de toonbank stond wel een kleiner boompje en ben maar gaan vragen of die ook voor de verkoop was. Die op de toonbank stond, was niet voor de verkoop, maar ze hadden er nog wel meer van. En zo liep ik even later met een boompje van 0.75 meter de deur uit.

En toen begonnen de problemen pas echt.
De Kerstballen. Ze zijn er te kust en te keur, maar die zijn allemaal te groot voor in dat kleine boompje van mij. De boom zou spontaan bezwijken als ik maar 1 van dat soort ballen er in zou hangen en dat kan ik die boom niet aandoen. Na diverse winkels, waar ik overal wel iets vond aan kleine ballen, vond ik het wel genoeg. Ik had nu voldoende om mijn boompje te vullen en er iets leuks van te maken. Het zijn niet allemaal ballen die mijn voorkeur hebben, maar beter iets, dan niets.

Het werd tijd voor het bakje warme choco, eventueel aangevuld met gebak. Mijn favoriete tentje, waar ze nog de echte warme chocolademelk maken en niet de kant-en-klare opwarmen, blijkt niet meer te bestaan. Tenzij de zaak nu Te Huur heet.
Het werd uiteindelijk een vlaaientent waar ze de chocomelk uit een flesje opwarmen. Maar ik klaag niet, want ik had er nu een overheerlijke vlaaipunt bij. Een vlaaipunt met sinaasappelsmaak. Wat zijn die dingen misdadig lekker!

Na de misdadig lekkere vlaaipunt werd het nu tijd om voor de kleding te gaan kijken. Want tja . . . met dit weer is het toch wel lekker als er een broek aan mijn kont hangt waar de gulp normaal werkt. En die broeken worden wat zeldzaam.
Helaas is op maandagmiddag zo ongeveer elke kledingwinkel dicht. Tja, dat is een nadeel van een plattelands stadje. Maar ach, heb ik van de week nog een reden om de zaken weer af te struinen, op zoek naar een broek. En misschien trakteer ik mezelf ook nog wel op een paar nieuwe shirtjes. En een vlaaipunt, natuurlijk!

Bij thuiskomst had ik het plan opgevat om de boom vandaag maar op te tuigen.
Gelukkig maak ik plannen om te wijzigen en kon gisteravond al beginnen met de boom. Met het gevolg dat de boom om 23.00 uur kant en klaar op zijn plek stond. Compleet met ballen, lampjes en slingers.


2 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid en wat ziet die er leuk uit. Krijg door jou en van hetlevenisleuk ook wel langzamerhand de kriebels en zin om het hier ook gezellig te maken. Dan weet je alvast dat je schuldig eraan bent;-)

    Hopen dat de katten de boom of eerder gezegd de ballen met rust laten.

    Heerlijk een vlaaipunt, water loopt mij in de mond.

    Veel plezier van de week weer met winkelen en nu met de kerstboom.

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pfffffff kan nu gewoon niet wachten tot ik weer thuis ben om er ook mee te beginnen. niet te vaak iets vergeten he, is niet goed voor je slanke lijn.

    BeantwoordenVerwijderen