donderdag 22 december 2011

Kerstinkopen

Ik ben in totaal in vier supermarkten geweest !!
Oké, ik kon het ook wel met drie af, maar één van de supermarkten, waar ik verder niks nodig had, had een eenpersoons wokpannetje. Ik heb drie grote, in verschillende uitvoeringen, maar wilde er graag een kleine bij hebben en die heb ik nu.

Het winkelen in de supermarkten ging niet van een leien dakje, maar het was ook geen rampshoppen.
Zoals gebruikelijk is het voor dit soort Feestdagen weer heerlijk druk in de winkels. Het grootste verschil is nog dat je nu meer mannen vermoeid aan de winkelwagentjes ziet hangen. Sloffend worden de winkelwagentjes door de winkel heen geduwd. De vrouw onderzoekt alle producten en soms legt ze iets in het winkelwagentje. De man word steeds vermoeider en kijkt rond of iemand wel door heeft dat hij een zwaar leven heeft.
Er zijn veel lotgenoten van de man, maar niemand die hem kan helpen. Sommige mannen knopen een praatje met elkaar aan, hopend zo wat steun bij de ander te vinden. Maar als moeder-overste roept, snelt de man richting de vrouw. Het gesprek, en de steun die de mannen bij elkaar vinden, is gelijk afgelopen. Ze hopen dat ze elkaar verderop in de supermarkt weer tegen komen en dan nog even tijd hebben voor ze naar de kassa moeten om de rekening te voldoen.

Gelukkig had ik daar geen last van. Ik had via internet al gekeken wat er te koop was in verschillende supermarkten. En zo kon ik gericht gaan shoppen.
Frivool struinde ik door de winkels heen.
Fladderend van stelling naar stelling.
Met een glimlach huppelde ik de supermarkt door.
Tot ik bij de kassa kwam . . .
De file was erg lang, en niet alle kassa’s waren open.

Normaal gesproken laat ik de, doorgaans goed gevulde, winkelwagen staan, waarschuw een medewerker dat ze wat op te ruimen hebben, met name wat diepvriesspullen, en loop dan de winkel uit. Ik kom dan later nog wel een keer terug.
Maar dat kon ik nu niet doen. Ik had nu wat ik wilde hebben voor 2e Kerstdag. Ik wilde geen risico nemen dat het er later niet meer zou zijn. Geduldig wachtte ik tot het mijn beurt was om mijn spullen op de lopende band te zetten.
Eindelijk was de caissière zover dat ze mijn spullen kon gaan scannen. Nadat alles door haar handen was gegaan, kwam er een ongekend hoog getal op het display van de kassa te staan. Er werd van mij verwacht dat ik dat bedrag zou betalen. Gelukkig kon ik elke keer aan die verwachting voldoen.

Thuis wachtte de taak om alles wat gekoeld moet blijven in de koelkast te proppen. Met wat deskundig inzicht en een goed stapelvermogen, heb ik de juiste spullen in de koelkast gekregen.

Zaterdag ga hoef ik alleen nog maar de dagverse dingen te halen.

Nu zit ik heerlijk bij te komen en al te genieten wat ik 2e Kerstdag ga eten.
Ik heb een heerlijk menu samengesteld voor die dag.
Een 3 gangenmenu.
Op 2e Kerstdag zal ik mijn overheerlijke menu presenteren.
En als ik me niet in kan houden, plaats ik het de avond er voor.

1 opmerking:

  1. Dat klinkt als een op en top kerst, lekker eten. Heerlijk van genieten!

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen