maandag 19 december 2011

Vandaag heb ik toch wat leuks meegemaakt. . .

(10-01-2011)

Het begon dat dev een kooi in elkaar ging vouwen. Daar werd Mikey ingestopt en daarna liep dev mijn speelkamer in. Het is niet alleen mijn speelkamer, het is ook mijn diningroom en toiletruimte. Maakt mij niet uit, dan is alles lekker dicht bij elkaar.

Ik noem het een speelkamer, dev noemt het een werkruimte.
Ik noem het een speeltafel, dev noemt het een werkbank.
Ik noem het speeltjes, dev noemt het gereedschap.

Na wat speelhout bij elkaar gezocht te hebben, zette dev een vreselijke machine aan. Ik rende heel hard weg, was erg bang dat hij achter me aan zou komen, maar dat was niet zo. Het was een heel hard en een heel snerpend geluid. Daarmee zaagde dev alle leuke speelhoutjes mee stuk. Dat vond ik toch wel zó zonde. Op een afstandje heb ik zitten kijken hoe hij dat allemaal deed. Na heel wat speelhoutjes stuk gemaakt te hebben, bleven er ook vele hele kleine stukjes speelhout over. En die had dev niet meer nodig, dus toen die vreselijke machine uit ging, ben ik maar op de speeltafel gesprongen om te kijken wat hij nu ging doen. Hij hield allerlei speelhoutjes tegen elkaar en knikte eens. Ik wilde hem wel helpen, dus stak ik ook af en toe een pootje uit.

Ik denk dat dev niet helemaal tevreden was, want hij pakte een andere machine en haalde die langs al die speelhoutjes. Nu bleven de speelhoutjes wel heel, maar zag ik wel wat stof rondvliegen en dat is niet prettig voor mijn oogjes. Ik loop eens dichterbij om te kijken of ik die machine uit kan zetten. Maar dat lukt niet, dev houd zelf die knop maar ingedrukt aldoor. Ik moet wel eerlijk toegeven dat het hout er wel mooier van word. En het word net zo glad als de vloer hier.

Nu past dev alle houtjes in elkaar. Volgens mij is hij nog steeds niet tevreden, want hij haalt alles weer uit elkaar. Hij maakt een rare gele fles open, kon niet eens zien wat er in zat, en smeert er hier en daar wat mee op een speelhoutje. Het spul stinkt wel en kleeft ook nog heel erg. Ik mag niet eens dichtbij komen van dev. Dan zet hij het weer in elkaar en is het een heel raar ding geworden. Er zitten allerlei sleuven in, daar kan toch niemand op lopen?

Als alle speelhoutjes aan elkaar zijn gemaakt, legt dev het op de speeltafel neer en loopt naar de woonkamer. Nu kan ik eens op mijn gemak kijken wat voor rotzooi dev hier allemaal gemaakt heeft. En een rotzooi is het!! Mijn speeltafel ligt helemaal vol met van alles en nog wat. Dingen die hij gereedschap noemt en allerlei kleiner geworden speelhoutjes. En dan de grond. . . allemaal stof daar, groot en klein en allemaal van mijn speelhoutjes gemaakt. Ik snuffel er eens doorheen en ruik welke speelhoutjes dev verzaagd heeft. Ik merk dat die stof ook aan mijn pootjes blijft zitten. Zou dat er weer afvallen als ik hard wegren? Ik probeer het eens, maar door die stof glijd ik nog meer weg. Zelfs zo erg dat ik op mijn kont val. Ja hoor, daar zit nu ook dat vieze stof. Ik zie er niet uit zo.

Dev komt weer mijn speelkamer ingelopen en pakt de aan elkaar geplakte speelhoutjes weer beet. Vol spanning ga ik weer bij dev in de buurt op de speeltafel zitten, wachtend wat hij nu gaat doen. Misschien haalt hij het wel weer uit elkaar. Maar nee, hij pakt nog een andere machine en gaat weer erge herrie maken. Deze is net zo erg als de eerste machine, dus ren ik weer hard weg.
Ik kom wel weer terug als je hem uitgezet hebt, dev.

Als het weer stil is, zie ik dat er nog veel meer stof op de grond ligt. Ik besluit om het maar hoger op te gaan zoeken en spring weer op mijn speeltafel. Ik snuffel eens op mijn gemak aan die herrieschoppende machine. Als dev hem niet vast heeft, is hij stil en lang zo eng niet.
Ik zie dat dev allerlei kleine stukjes ijzer uit een doosje pakt, daarna slaat hij die stukjes ijzer met een zwaar ding het speelhout in. Ik snap er niks van en wil die ijzeren dingetjes wel eens van dichtbij bekijken. Ik loop erheen en doe mijn pootje in het bakje waar al die ijzeren dingetjes inzitten. De hand van dev komt er ook bij en samen zitten we in het doosje te graaien. Het lukt dev om er een ijzeren dingetje uit te krijgen, maar mij niet. Ik doe nog harder mijn best en het is me gelukt!! Oké, het hele bakje ligt nu op zijn kop en is leeg, maar ik heb er één. Nou ja, hebben. . . Ik kan hem niet eens vasthouden met mijn pootje.

Nu pakt dev een harig ding aan een lange stok. Hij haalt hem over de grond heen en alle stof en andere troep komt nu op een hoop te liggen. Met een ander ding haalt hij het van de grond en gooit het in de kliko. Nu loopt hij naar de huiskamer en mag Mikey weer de bench uit.

Ik denk dat dev vandaag niks meer doet, dan kan ik weer op mijn gemak weer alles onderzoeken.
Mijn hele speeltafel is leeggehaald. Er ligt bijna niets meer op. Kan ik er eindelijk eens languit op gaan liggen en mijn pootjes eens goed wassen, want die zijn wel erg smerig geworden hier. Het is net alsof ik gewerkt heb.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten