zaterdag 14 januari 2012

Slechte timing

(9 februari 2011)
Hebben jullie dat nu ook wel eens? Alles wat je doet gaat fout.
Gisteren had ik zo’n dag. Alleen het eten ging goed, dankzij dev. Hij had mijn bord veranderd in een metalen kattenvoerbakje. Ik hoorde later dat iemand haar dessert daar uit had gegeten. Vandaar die rare bijsmaak.

Maar goed, ik zal jullie vertellen wat er allemaal mis ging gisteren.

Als dev naar de keuken loopt, mag ik graag voor hem uitlopen. Gisteren was ik daar wat laat mee, ik lette vast niet goed op, en zag dat dev al onderweg was. Ik nam een sprong van mijn stoel af en wilde extra ver springen, zodat ik gelijk weer voor dev zou zijn. Maar helaas, ik sprong keihard tegen de been van dev aan.

Nog geen drie tellen later, rende ik tegen Mikey aan. Ik rende zo hard, dat ik hem niet meer kon ontwijken. Hij mag dan klein zijn, maar hij staat wel als een blok op de grond.

Ik ben ook tegen Grytsje aangerend, weet niet eens meer hoe het kwam, maar zij liet erg goed merken dat ze het niet leuk vond. Ik werd met een snelheid van een hazewindhond op gympies, de huiskamer uitgewerkt. Pas toen hield ze op met blazen en meppen.

In mijn speelruimte staat een grote grijze bak. Volgens dev heet dat ding een kliko, ik noem hem gewoon handig ding. Ik gebruik dat ding veel. Zo kan ik via dat handige ding makkelijk hogerop komen. Ook voor naar beneden is dat handig. Of ik spring er snel op als dev eraan komt, dan hij er makkelijker bij om mij even te kriebelen.
Maar. . . dan moet wel die dekselse deksel dicht zijn!!
Ik kon het niet zien, maar heb dev wel erg hard horen lachen. En het ergste was. . . ik kon er zelf niet meer uitkomen. Een blamage van jewelste.

Mijn speeltafel ligt vol met spullen van dev. En ook met speelhoutjes voor mij. Maar ik heb ontdekt dat de speeltafel daar smaller van word. Opeens hield de speeltafel op en stond ik op de grond.

Bij het bed ging het ook al niet goed. Ik mag tegenwoordig van Grytsje wel op bed liggen, maar dan moet dev er wel tussen liggen. Ik wilde op bed springen, aan de kant waar Grytsje altijd ligt, om dan naar mijn kant van het bed te lopen. Ik doe dat tegenwoordig elke avond, want ik ben vlugger dan Grytsje. Dames hebben altijd lang werk, zeker met het naar bed gaan.
Maar Grytsje was er al en dat zag ik pas toen ik alle vier mijn poten al van de grond had. Ik trachtte in de lucht nog van richting te veranderen, maar daardoor verloor ik teveel hoogte en knalde ik met mijn lief koppie tegen het bed aan.
Ben blij dat er nog iemand om kon lachen, maar ik was dat zeker niet!!

Ik zal ook weer een mooie foto toevoegen die dev van mij genomen heeft. Ik heb het wat hogerop gezocht in de huiskamer, zo kan ik alles goed overzien.


Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben gisteren zeker wel vier keer tegen dev aangelopen. Ik vind dat hij erg in de weg kan lopen, maar ik zeg er niks van, want hij zet eten voor mij neer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten