zaterdag 14 januari 2012

TVOH


Al weken hou ik mijn mond. Bedwing mijn vingers om te typen. Maar nu moet ik het even kwijt.

Vanaf het begin volg ik The Voice Of Holland. Veel kijken doe ik niet naar dat programma, ik vind het meer een luisterprogramma. Ik ben een muziekliefhebber en heb bijna altijd een radio aan staan. Veel verstand heb ik er niet van, ik kan niet eens vader Jacob in de maat kwelen. Maar ik weet wel wat ik mooi vind, waar ik de radio harder voor doe.

En dat is absoluut niet voor Paul Turner.
Ik vond het al wonderbaarlijk dat er stoelen omdraaiden bij de blind auditions. De coaches zien hem niet, ze horen hem alleen maar. En wees eens eerlijk, een fantastische stem heeft hij niet. En dan hemel ik hem nog op, want ik vind dat de gemiddelde badkamerzanger een betere stem heeft dan Paul.

Na elke show verbaasde het mij weer dat hij een ronde verder mocht.
Mijn hoop was gevestigd op de halve finales. Als hij het al zo ver zou schoppen, dan zou hij er bij de halve finales er wel uitgeknikkerd worden. Ze zouden dan wel voor stemkwaliteit kiezen en niet voor iemand die kwelend het publiek vermaakt.

Wat Paul mee heeft, is dat hij een enorme entertainer is. Hij weet het publiek te bespelen als een volleerde entertainer. Hij kan het beter dan menigeen zanger die al jaren op het podium staat. Het is een genot om naar hem te kijken op het podium.
Helaas hoor je hem dan ook en daar heb ik echt geen behoefte aan. Hij zingt regelmatig echt vals, uit de maat en in de verkeerde toonhoogte. En dan mag je nog zo’n goede entertainer zijn, maar het programma heet The Voice Of Holland.

Dan mag je toch denken dat iemand die een veel betere stem heeft, in dit geval Wouter Vink, door mag gaan naar de finale. Maar nee, Paul Turner is naar de finale. Hiermee blijkt dat iemand, die eigenlijk helemaal niet zo goed kan zingen, betere zangers de strijd uit kan gooien.
Natuurlijk, zo is het programma. Die mogelijkheid is er nu eenmaal, maar verander dan de naam van The Voice Of Holland naar The Entertainer Of Holland.

Het zou toch een blamage zijn voor het programma als Paul Turner The Voice Of Holland zou winnen . . .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten