woensdag 22 februari 2012

Een blog schrijven is helemaal niet moeilijk


Er zijn verschillende recepten te vinden op internet. Gelukkig heb ik een rijke fantasie en hoef ik internet niet te raadplegen om een goede, en leuke, blog te schrijven. Een goede kok houd zijn recepten geheim, ik doe dat niet. Ik wil het juist graag delen met jullie. Ik ben namelijk niet bang dat jullie het recept zullen verbeteren en een betere, mooiere blog schrijven als ik. Als jullie dat wel mochten lukken, dan zal ik hem graag lezen. Alleen blogs die zijn aangebrand, lees ik niet. De smaak is daar al vanaf en wil hem niet nog smaaklozer te maken.

Wat heeft men nodig om een goede blog te schrijven.
-         ongeveer 3 kilo letters, bestaande uit klinkers en medeklinkers;
-         1 pot spaties, 300 gram;
-         1 dosis hoofdletters;
-         250 gram punten;
-         2 ons komma’s.

Mijn recept zier er als volgt uit:
Ik gooi alles op één grote hoop. Ik ga er met mijn blote handen in en hussel alles goed door elkaar. Daarna vlak ik het uit op tafel en begin te schuiven met alle letters, punten, komma’s en spaties. Let er wel op dat na elke punt een spatie komt en dan een hoofdletter.
Mocht je de letter Q tegenkomen, dan kan je die beter opzij leggen. De blog word er onnodig moeilijker door gemaakt.
Het resultaat moet zich makkelijk laten lezen. Mocht het niet zo zijn, begin dan opnieuw met het husselen van alle letters. Na het opnieuw uitleggen weer goed opletten dat het leesbaar is.

Een mooi resultaat is als iemand tijdens de blog lezen minimaal drie maal zijn/haar mondhoeken omhoog trekt. Dit noemt men glimlachen.
Het beste resultaat is dat men hardop lacht om je blog.
Als medehuisgenoten op gaan staan en het ook willen lezen, dan kan je verzekerd zijn dat het een geslaagde blog is.

Let er wel op dat men geen overdosis lach binnen krijgt.
Het lijkt misschien onschuldig, maar bij een lichte overdosis, we noemen dit overdosis eerste graad, kan men er een chagrijnige bui achteraan krijgen.
Bij de tweede graad overdosis, is het mogelijk dat iemand in “een stuip schiet”. Dit is een medische term. Een dokter hoeft nog niet te komen als de stuip niet langer als vier uur duurt.
De derde graad, tevens het hoogst haalbare, is gevaarlijk. De mogelijkheid is dat iemand de rest van zijn leven geen blog meer kan zien, laat staan lezen. Een opname in een gekkenhuis is niet uitgesloten.

Het is dus best wel een precies werkje om de blog perfect te krijgen. Gelukkig is er wat speling in. Als het helemaal fout is gegaan, dan zijn er geen lachers. Daarna is er heel veel mogelijk voor men bij de eerste graad aanbeland.

Om enige afwisseling er in aan te brengen, is het mogelijk om af en toe een gedicht te plaatsen. Voor de echte chefs onder ons, is het zelfs mogelijk om er een plaatje bij te zetten.
Maar daar wagen enkele chefs zich nog niet aan.

Veel succes !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten