maandag 2 april 2012

Klopt het wel ??

Wel eens op datingsites gekeken?
Ik wel en moet dan altijd lachen.
Denk nu niet dat ik datingsites afstruin opzoek naar een relatie. Ooit heb ik me er wel eens op in geschreven, maar na een hopeloze zoektocht, want wie wil nu met een gedeporteerde Amsterdammer omgaan, ben ik er maar weer mee gestopt.
Ik moet wel zeggen dat ik er een hele goede vriendin aan overgehouden heb. Dat was nog wel voor mijn deportatie naar Friesland.

Vanaf de eerste contact liep het al vreemd. Ik las haar ‘advertentie’ en die was geschreven in mijn soort humor. Zoiets van: Ik heb hier wel een profiel, maar reageer maar niet, want ik zoek niet echt.
Natuurlijk moest ik wel reageren. Weken hoorde ik niks, wat ik wel jammer vond, maar opeens was er een berichtje van haar. Wat bleek nu het geval te zijn . . . op de dag dat ik reageerde, ging zij voor 3 weken op vakantie en bij terugkomst bleek haar pc, of eigenlijk die van haar zoon, te zijn overleden.
Tja, en het geld was in Griekenland gebleven, dus was er niet direct geld voor reparatie.
Het bleek dat wij perfect bij elkaar aansloten. Via de e-mail en messenger hadden we de grootste lol. Al was al snel duidelijk dat we meer vrienden waren, dan geliefden. Die vonk vloog niet over via de beeldschermen.

Een ontmoeting kon niet uitblijven. Zij woonde niet ver bij mij vandaan en we zouden gaan stappen in haar stamkroeg. De avond verliep wat vreemd en eindigde nog vreemder, omdat zij opeens verdwenen was. Die nacht heb ik haar nog een e-mail gestuurd met hoe ik er over dacht. Erg vriendelijk was ik niet, ook niet onbeschoft of beledigend, maar wilde haar wel vertellen hoe ik er over dacht en dat deed ik recht voor der raap.
Het duurde weer weken voor ze reageerde. Deze keer niet door vakantie of een stukkende pc, maar ze durfde mijn e-mail niet te openen. Nadat ze het toch had gedaan, moest ze mij wel gelijk geven hoe die avond was verlopen en dat ze er erg veel spijt van had.
Het contact werd herstelt.
Nu, bijna 10 jaar later, zijn we nog steeds goede vrienden. Even hebben we gedacht dat we verliefd op elkaar waren, maar dat bleek toch niet zo te zijn.

Maar ik dwaal weer eens af, zoals gewoonlijk. Ik wilde dit eigenlijk helemaal niet vertellen. Ik wilde vertellen over die fantastische ‘advertenties’.
Als je die ‘advertenties’ leest, zou je haast geloven dat zij, ik bekijk voornamelijk vrouwenprofielen, de perfecte vrouw is. Iedereen, ook de mannen, beschrijven alleen maar de positieve punten op. Zij, ik hou het toch maar bij vrouwen, kan koken als de beste. Haar kinderen zijn fantastisch. In bed is zij een engel. Ze is een kei in het huishouden. Ze heeft een fantastische baan.
In één woord: GE-WEL-DIG !!
(advertentie)

Maar . . .
Als . . .
Als ze zo geweldig zijn . . .
Waarom dan een advertentie?
Waarom was haar ex zo dom om haar te laten gaan?
Of, wat eigenlijk nog dommer is, waarom heeft hij haar gedumpt?

Misschien kan ze wel goed koken, maar lukken alleen bruine bonen met spek. En na een aantal jaren is de man dat meer dan zat en gaat er vandoor. Ze presteert het nog om, op haar beste dagen, de kippensoep aan te laten branden.

Misschien zijn de kinderen tegen haar wel lief, omdat ze anders vastgebonden een nacht in het kolenhok moet doorbrengen, maar zijn ze tegen elke ‘nieuwe’ man een stel blaasbalgen die het bloed onder de teennagels vandaan halen, terwijl je de schoenen nog aan hebt.

Misschien is ze wel een engel in bed . . . Als ze slaapt en niet als een oude dieselmotor ligt te snurken. En als je nog tijd hebt om aan de mannelijke plichten te voldoen voordat die dieselmotor word gestart.

Misschien ziet het huis er wel netjes uit, maar kan je geen kast openen zonder een lawine aan spullen over je heen te krijgen. Ligt de kleding van de blaasbalgen in jouw kast en hangt jouw overhemd, ongestreken natuurlijk, in de kast van de kinderen. Die het erg leuk vonden om de mouwen dicht te knopen met een dubbele schuifknoop die ze in de bajes hebben geleerd.

Misschien heeft ze die fantastische baan wel, alleen is het zo jammer dat het illegaal werk is en zij elke avond zo moe is, dat ze alleen nog maar bruine bonen met spek kan klaarmaken voordat de dieselmotor word gestart.
(advertentie)


N.B. De rol van man en vrouw kan ook andersom ingevuld worden. Misschien zijn er dan wat aanpassingen nodig, maar dat is mijn probleem niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten